Wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15 zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)
Urząd prowadzi nabór w terminie 14 dni od dnia jego ogłoszenia tj. do dnia 29.04.2020 r.
- Wnioski złożone przed dniem ogłoszenia naboru i po zakończeniu naboru nie będą podlegały rozpatrzeniu.
- Wnioski złożone bez wymaganego podpisu nie będą podlegały rozpatrzeniu.
WARUNKI OTRZYMANIA WSPARCIA
- Podmiotem uprawnionym są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.
Wysokość wsparcia uzależniona jest od spadku obrotów gospodarczych o co najmniej 30%, 50% lub 80 %,
- Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku.
- Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
- Wsparcie przysługuje na okres nie dłuższy niż 3 miesiące,
- Dofinansowanie wypłacane jest w okresach miesięcznych, po złożeniu przez przedsiębiorcę, oświadczenia o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników.
- Po zakończeniu wsparcia przedsiębiorca jest obowiązany prowadzić działalność gospodarczą przez okres, na który przyznane zostało dofinansowanie
https://szczecin.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia
Przesłanie lub złożenie wniosków na w/w formę wsparcia będzie możliwe poprzez
- Serwis praca.gov.pl po opatrzeniu go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym (ePUAP).
- W postaci papierowej za pośrednictwem poczty na adres urzędu: Powiatowy Urząd Pracy,
ul. Mickiewicza 39, 70-383 Szczecin. - Osobiście w Urzędzie poprzez pozostawienie wniosku w miejscu do tego wyznaczonym (skrzynka podawcza umieszczona w przedsionku budynku, WEJŚCIE "B" do Urzędu od strony parkingu).