Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej szczecin.praca.gov.pl.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- część plików .PDF to skany dokumentów, które dotyczą rozporządzeń. Użytkownicy mogą tu podeprzeć się narzędziem do OCR-u
- część zdjęć, grafik oraz załączników jest pozbawiona opisu alternatywnego
Treści wyłączone
- część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiszowe
Na stronie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej można zgłosić do Sebastiana Kuźmińskiego — mailowo skuzminski@pupszczecin.pl lub telefonicznie 91-42-54-965.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów oraz udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej, żądania zapewnienia dostępności oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać na adres e-mail: pupszczecin@pupszczecin.pl a także dzwoniąc na numer telefonu 91-42-54-950.
Żądanie powinno zawierać dane:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie strony internetowej lub jej elementu, która ma być dostępna cyfrowo,
- wskazanie sposób kontaktu osoby występującej z żądaniem, (np. telefon, e-mail)
- wskazanie na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby najwygodniejszy dla osoby występującej,
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu następuje niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie informuje się osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Odmawia się zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przetwarzanych informacji.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, niezwłocznie powiadamia się o tym osobę występującą z żądaniem i proponuje alternatywny sposób dostępu do informacji.
Postępowanie odwoławcze
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub wskazanego elementu strony internetowej albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu do informacji, osoba występująca z żądaniem możne złożyć skargę do podmiotu publicznego w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie - ul. Mickiewicza 39
Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie zlokalizowany jest w jednym budynku, do którego można dojechać wykorzystując komunikację publiczną. Do urzędu prowadzą trzy linie tramwajowe – 5, 7, 9. Przystanki tych linii mieszczą się przy ul. Bohaterów Warszawy. Chodniki prowadzące do urzędu są pozbawione barier. Uwaga na nierówną kostkę brukową prowadzącą do urzędu (wejście A), śliską przy opadach deszczu lub śniegu.
Do budynku urzędu prowadzą dwa wejścia. Wejście główne „A" jest utwardzone i oznakowane odpowiednimi taśmami dla osób niedowidzących, a przed drzwiami głównymi znajduje się próg oznakowany taśmą ostrzegawczą (ostre kolory). Po wejściu do budynku po prawej stronie znajduje się Informacja (punkt informacyjny). Przy wejściu „A" umieszczony jest znak informacyjny wskazujący kierunek usytuowania miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Wejście „B" do budynku prowadzi od strony parkingu PUP, gdzie wyznaczone są dwa miejsca parkingowe odpowiednie dla osób niepełnosprawnych. Wejście „B” do budynku Urzędu posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych. Nawierzchnia przed wejściem jest pokryta gumkami antypoślizgowymi i odpowiednio wypłaszczona. Drzwi wejściowe zostały oklejone taśmą ostrzegawczą o jaskrawych kolorach.
Budynek Urzędu jest konstrukcją dwu kondygnacyjną, posiada schody oraz windę. Korytarze prowadzące do sali obsługi klienta są ogólnie dostępne i przestronne. Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na każdej z kondygnacji.
Opis dostępności budynku:
Przystosowanie dla osób z obniżoną sprawnością ruchową:
- wejście „B” do budynku Urzędu posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych,
- w budynku znajduje się winda o wymiarach i wyposażeniu umożliwiającym przemieszczanie się osobie na wózku inwalidzkim, winda znajduje się z lewej strony wchodząc do budynku wejściem „A”,
- większość stanowisk w tym punkt informacyjny oraz stanowisko ds. obsługi osób niepełnosprawnych posiadają obniżone blaty dedykowane osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich oraz dla osób z niskorosłością,
- na obu kondygnacjach znajdują się toalety dostosowane dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową, wyposażone w centralną instalację przyzywową.
Przystosowanie dla osób z dysfunkcją narządu wzroku:
- na drzwiach wejściowych „A” i „B” znajduje się informacja o godzinach pracy urzędu w alfabecie Braile’a,
-po wejściu do budynku wejściem „A” przy windzie znajduje się tablica z informacją o rozkładzie pomieszczeń,
- w informacji, sekretariacie oraz boksie 10 (punkt obsługi osób niepełnosprawnych) znajdują się lupy powiększające tekst,
- w Salach Obsługi Klientów (parter i piętro) zamontowano system informacji głosowej, informujący o bieżącej obsłudze stanowisk poprzez wypowiedzenie kolejnego numeru obsługi,
- panele przywołujące windy otoczone są kontrastową ramką,
- winda wyposażona jest w system informacji głosowej, a przyciski oznakowane są w alfabecie Brile’a i mają podświetlone obwódki,
- krawędzie pierwszego i ostatniego biegu schodów są oznaczone poprzez naklejenie kontrastowej taśmy,
- schody wyposażone są w poręcze oznaczone w języku Braile’a określające kierunek,
- wszystkie pomieszczenia dostępne dla klientów posiadają opisy w języku Braile’a,
- przy pokojach wywieszone są etykiety zawierające informacje zapisane z zastosowaniem kodu QR,
- wszystkie zawieszone i wystające na korytarzach elementy zostały oznakowane kontrastową taśmą,
- drzwi wejściowe do budynku oraz wszystkie szklane drzwi w budynku oznaczono kontrastową taśmą,
- do budynku urzędu można wejść wraz z psem asystującym oraz/lub terapeutycznym. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa w uprząż/smycz. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez zwierzę.
Przystosowanie dla osób z dysfunkcją narządu słuchu:
- w Salach Obsługi Klientów (parter i piętro) zamontowano system informacji wizualnej, informujący o bieżącej obsłudze stanowisk poprzez wyświetlenie kolejnego numeru obsługi,
- osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mogą kontaktować się z Urzędem za pośrednictwem:
- operatora pocztowego,
- poczty elektronicznej: pupszczecin@pupszczecin.pl
- skrzynki E-puap
- e-doręczeń
- faxu: 914225533
- sms: tel. 516 086 991
- w przypadku konieczności skorzystania z pośrednictwa tłumacza migowego konieczne jest powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem wizyty w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- część pracowników jest przeszkolonych i posługuje się językiem migowym,
- w Informacji znajduje się pętla indukcyjna.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- w Salach Obsługi Klientów zamontowano system informacji wizualnej oraz głosowej, informujący o bieżącej obsłudze stanowisk poprzez wyświetlenie oraz wypowiedzenie kolejnego numeru obsługi,
- na parterze, przy windzie znajduje się tablica z informacją o rozkładzie pomieszczeń,
- część pracowników jest przeszkolonych i posługuje się językiem migowym,
- w przypadku konieczności skorzystania z pośrednictwa tłumacza migowego konieczne jest powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem wizyty w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Usługa jest bezpłatna.
- w Informacji znajduje się pętla indukcyjna,
- pracownik w informacji udziela pomocy lub kieruje na odpowiednie stanowisko,
- wszystkie pomieszczenia dostępne dla klientów, a także poręcze posiadają opisy w języku Braile’a czy napisy określające kierunek,
- winda wyposażona jest w komunikator głosowy, a przyciski oznakowane są w języku Braile`a oraz mają podświetlone obwódki w kontrastowych kolorach,
- przy pokojach wywieszone są etykiety zawierające informacje zapisane z zastosowaniem kodu QR,
- Punkt obsługi osób niepełnosprawnych w Urzędzie znajduje się na parterze w boksie 10 na Sali Obsługi Klienta (wejście „B").
Inne udogodnienia:
- w toalecie dla osób niepełnosprawnych na parterze znajduje się przewijak dla dzieci. Klucz do toalety znajduje się w informacji,
- do budynku urzędu można wejść ze zwierzętami na zasadach „Regulaminu wprowadzania zwierząt na teren Powiatowego Urzędu Pracy w Szczecinie” wprowadzonego zarządzeniem 6/2025 Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Szczecinie z dnia 13 stycznia 2025 r.